Consultanta gratuita

031.437.01.40

Produse industriale import italia

Cilindri pneumatici

Bazele pneumatice

Un cilindru pneumatic foloseste presiunea unui gaz pentru a efectua miscari, in special miscari liniare. Cuvantul “pneumatic” provine din limba greaca si se refera la aer, care este cel mai  ieftin si cel mai obisnuit tip de gaz utilizat in buteliile pneumatice.

Aerul poate fi usor preluat si comprimat pentru a reumple sistemele pneumatice si nu prezinta acelasi pericol ca si alte gaze. Unele gaze inerte pot fi utilizate in schimb, dar acestea trebuie comandate sau fabricate in pre-comprimate in rezervoare si au utilizari mai limitate.

Tipuri de cilindri

Cilindrul in sine, iar aici putem aminti si un cilindru pneumatic patrat ISO, contine o camera pentru a intra aerul comprimat, o cale pentru a iesi, un piston care realizeaza cea mai mare parte a lucrarilor implicate si un sistem de actiune din care face parte pistonul.

Exista mai multe tipuri diferite de sisteme de actiune pentru buteliile pneumatice si fiecare ofera o forta usor diferita. Prima si cea mai simpla versiune este cilindrul cu actiune unica, in care  forta aerul comprimat este directionatata de  un solenoid supapa in partea din spate a pistonului.

Acest aer puternic comprimat cauta cea mai simpla cale de iesire si exercita o mare cantitate de forta pe fata pistonului.

Suprafata fetei pistonului sau dimensiunea alezajului afecteaza direct cat de usor va reusi aerul sa impinga pistonul. Cu cat este mai mare dimensiunea alezajului, cu atat mai usor va muta aerul – pana cand greutatea in sine devine un factor semnificativ.

Pe masura ce pistonul este impins in afara, aerul iese prin valvele de evacuare care sunt pozitionate cu atentie mai departe in cilindru. Pistonul revine inapoi in mod natural pana cand o alta  presiune de aer comprimat este  directionata in cilindru.

Cilindrul cu o singura actiune poate fi de asemenea modificat cu un mecanism cu arc comprimat, introdus intre capatul cilindrului si partea pistonului opus unde intra aerul comprimat.

Acest sistem functioneaza intr-o maniera similara cu modelul standard, dar dupa ce aerul comprimat este eliberat, pistonul este fortat sa  revina in pozitia initiala  de catre arc.

Acest sistem este utilizat pentru miscari liniare repetate, care implica sarcini grele si necesita o forta mai mare de aer comprimat pentru a-si finaliza sarcina.

Sisteme cu actiune dubla

Alte sisteme de cilindri sunt cu actiune dubla sau sisteme care folosesc supape pentru a injecta doua fluxuri diferite de aer comprimat, alternand pe ambele parti ale pistonului.

O  presiune de aer comprimat impinge pistonul in afara, iar o alta  presiune il impinge inapoi in pozitia  initiala. In acest sistem este nevoie de mai mult aer comprimat si la fel ca celelalte, presiunea aerului folosit trebuie sa fie controlata cu atentie.

Faptele

Cilindri pneumatici transforma energia potentiala a aerului comprimat in energie mecanica a fortei aplicate sau energia cinetica a miscarii. In interiorul cilindrului, doua camere sunt mentinute la presiuni diferite de aer.

Un piston,  atasat la peretele divizor este pus in miscare pe masura ce volumul camerelor se schimba ca raspuns la presiunea relativa a celor doua camere. Cel putin una dintre camere este conectata la un port care permite fluxul de aer sa intre  si  sa iasa din cilindru.

Caracteristici

Camerele pneumatice diferite vor avea specificatii de functionare diferite. Doua caracteristici cheie sunt cursa de cilindru, care este distanta dintre pozitiile pistonului complet extinse si complet retrase si intervalul de presiune de operare.

Domeniul de presiune reflecta cantitatea minima de presiune necesara pentru actionarea cilindrului si presiunea maxima pe care o poate contine in siguranta si determina cantitatea si natura lucrului pe care cilindrul il poate efectua

Functie

Sistemele pneumatice pot impinge si trage, ridica obiecte, deschid si inchid usile sau pot tine, indeparta si pozitiona piesele in fabricatie prin producerea unei actiuni de strangere.

Cilindri de aer apar frecvent in manipularea si prelucrarea materialelor precum si in sistemele ce necesita etanseitate.

Identificare

Atunci cand identificati un anumit cilindru pneumatic, este de asemenea util sa identificati tipul de miscare pe care il genereaza si tipul de carcasa in care este continut pistonul.

Cilindrul pneumatic  este un cilindru dreptunghiular cu corp neted, ceea ce inseamna ca pistonul este inglobat in intregime intr-un cadru in forma de ermetic .

Intr-un cilindru  classic , diametrul carcasei este mult mai mare decat grosimea acesteia, rezultand un cilindru plat, rotund, care nu adaposteste neaparat intreaga tija a pistonului.

Un cilindru rotativ este proiectat astfel incat presiunea aerului sa actioneze o miscare rotativa. In cele din urma, cilindrii cu aleza multipla pot crea miscare in mai mult de un piston la un moment dat, fiecare proiectat si pozitionat pentru o sarcina unica.